Etiketter

, , , , , , , , ,

As bove, so below, as within, so without, as the universe, so the soul….

Ikväll, i väntan på att tvätten skulle bli färdig så satt jag och tittade på ett jul-avsnitt av Castle. Jag kunde inte låta bli att gråta en skvätt (jag är överlag mer känslosam nu för tiden) över hur fint och stämningsfullt allt var och hur lite av det där som jag har i mitt liv just nu. Det var väldigt synd om mig. Jag såg på Cas-cket och hur pluttenuttiga de var mot varandra och sörjde över att jag inte är i en sådan relation som deras just nu och att den jag är i aldrig kommer att bli sådan. En tår rann ner för min kind faktiskt. Varför kunde min partner inte vara mer som de romantiska omtänksamma jag såg på TV? Varför kunde mitt liv inte vara bättre än det var idag? För det var ju det det handlade om, egentligen: Att jag kände att något saknades i MITT liv….

Sedan så någonstans där i mitt pity-party så hörde jag just de där orden ovan (om än något trunkerat): ”As above ….” Det som sker på ett överjordiskt plan sker även i mindre form här nere på jorden. Mina känslor som kaosar inom mig kan bara jag ha ansvar för och reda ut och föra ut i the real world, jag behöver ingen annan för att fixa det! Och kanske viktigast av allt: Gudinnan (Universum) är en del av mig och jag är en del av Henne! ❤

För någon vecka sedan var jag på vårdcentralen för att försöka reda ut om jag också och inte bara min stora pojke kunde ha ADD. Men det visade sig att eftersom jag varken är kriminell eller självmordsbenägen är för frisk för att få en remiss till psykiatrin… Så jag får leva mitt liv odiagnostiserad antar jag. Men i vilket fall, så har just bara det faktum att jag tagit tag i denna del av mitt liv gjort att jag börjat stå stadigare på denna jord.

Just som jag skriver det här så kom jag också att tänka på det som kallas för ”Sinnersrobönen”:

Ge mig sinnesro att acceptera
det jag inte kan förändra;
mod att förändra det jag kan;
och förstånd att inse skillnaden.

Jag har faktiskt börjat att landa i ro att jag faktiskt inte kan förändra människor omkring mig, bara mig själv. Likaså kan jag inte fortsätta att sätta till min lit till att andra skall förverkliga mina drömmar åt mig . Jag kanske inte kan bygga mitt drömliv över en natt. Kanske är det jätteläskigt att våga öppna upp mig själv för mina drömmar, för det finns alltid en risk att jag misslyckas (igen). Och just nu idag antar jag att förståndet har hunnit ifatt mig och jag kan börja leva kring dessa ord….

Drog tre kort för varje strof:

sinnesro

Vad jag inte kan ändra:

MOON – MAN – BEAR ==> Mina känslor för min partner är fortfarande starka, nästan överväldigande. Och det stämmer väl antar jag. Fast känslor innebär inte bara kärlek och rosenrött….

Vad jag har mod att ändra:

STAR-TREE-ROAD ==>

Jag kommer att långsamt hitta min inspiration och mina drömmar längs med vägen om jag bara vågar välja en annan väg än den jag går idag.

Hur jag lär mig skillnaden:

KEY-HOUSE-TOWER ==>

Svaret kan jag finna när jag är ensam hemma. Duh! Det är när jag har egent tid alldeles för mig själv som jag känner mig mest grundad.

Tänk en Lenormand läggning som made sense för en gångs skull….

