Etiketter

, , ,

blogJag är nyss hemkommen från ett besök på min lokala Pubmoot, En plats där jag som häxa, hedning och wiccan kan träffa likasinnade en gång i månaden. Lite trött är jag, men allra, allra mest är jag lycklig och tillfreds. En lång, lång period har jag kännt att livet inte var så mycket värt. Det handlade mest om att ta sig över, ta sig igenom – att ÖVERleva helt enkelt. Så nu när jag har börjat komma i fas igen, har börjat landa så känns det som en fantastisk ynnest att få bara vara mig själv för en liten stund. På ett sätt känns det som om jag tankat energi. Och det har jag kanske. Men det är inte en vampyrism från min omgivining. Snarare att jag genom att kunna få umgås under de premisser som gör att jag fungerar som bäst: Litet sällskap som jag känner mig trygg i så kan jag använda någon form av energi-riktad återvinning. Energiåtervinningen har kommit från att jag känner mig sedd i ett sammanhang. Det var länge sedan jag gjorde det. Det är stor skillnad mellan att vara i studiegrupp med arbetskollegor eller med en grupp människor som du delar en livsstil och intresse med. Tänk vad lite Gardner, lite cider och goda vänner kan göra. Börjar nästan kännas som om jag faktiskt är tillbaka på banan igen. Nu får vi se vart vingarna bär mig!

